Rosnący w siłę typ aplikacji e-commerce.
Serwis tego rodzaju skupia w sobie wielu sprzedawców i pozwala na jednorazowe zakupy od każdego z nich. Ze względu na swój charakter marketplace oferuje bardzo szeroki wachlarz produktów a także umożliwia realizację zakupów od wielu dostawców w jednym, prostym koszyku. Upraszcza też znacząco realizację płatności za zakupione produkty, pozostawiając kwestię rozliczeń ze sprzedawcami właścicielom marketplace’u.
Cechą charakterystyczną marketplace’ów jest to, że jeden koszyk, z którego korzysta użytkownik końcowy, najczęściej jest dzielony według dostawców produktów. W ten sposób administrator marketplace’u ma możliwość oddzielnego zarządzania zamówieniami od każdego dostawcy i eliminuje potencjalne ryzyko oczekiwania na jeden produkt, blokując tym samym wysyłkę całego zamówienia.
Dodatkowo, charakterystyczny dla marketplace’ów jest sposób zarabiania na nich. W odróżnieniu od tradycyjnego sklepu internetowego, marketplace bazuje na prowizjach od sprzedaży. Dzięki możliwości pełnego śledzenia spływających do dostawców zamówień, administrator rozwiązania e-commerce ma pełen podgląd na wydarzenia mające miejsce w jego serwisie.
W naszym portfolio realizacja marketplace’ów również odegrała znaczącą rolę. Naszym zadaniem było przygotowanie projektu oraz wdrożenia aplikacji e-commerce dla klienta z branży motoryzacyjnej. Rozmaite integracje, niestandardowe metody importu i rozliczeń kontrahentów czy w końcu zautomatyzowane warunki definiowania cen dla konsumentów – to tylko niektóre z elementów, które mieliśmy przyjemność realizować.