Wpadłeś na świetny pomysł, którego realizacja sprawi, że Twój biznes wkroczy na nowy poziom? Wiesz już też, że choć jego realizacja będzie pracochłonna, to warto podjąć ryzyko? Zastanów się nad MVP!
Czym jest MVP?
MVP (minimalnie gotowy produkt) jest naturalną konsekwencją podejścia “Idea to product”, którego założeniem jest przetestowanie, czy produkt, który chcemy wprowadzić na rynek ma rację bytu. Gdy znamy już odpowiedzi na pytania:
- Czym będzie mój produkt?
- Jakie problemy rozwiązuje?
- Jaka jest opinia rynku na temat mojego pomysłu?
- Czy istnieje coś podobnego na rynku?
- Czym wyróżni się mój produkt?
kolejnym etapem staje się stworzenie faktycznego produktu. Wielu pomysłodawców w tym miejscu definiuje wszystkie możliwe funkcjonalności i twierdzi, że dopiero przygotowanie wszystkich może przynieść sukces. Ale czy na pewno? Czy z punktu widzenia twórcy Facebooka w pierwszym etapie rozwoju aplikacji niezbędnymi funkcjami były na przykład “zbiórki pieniędzy” czy gry? Zdecydowanie nie – platforma miała na celu stworzenie społeczności i możliwości komunikacji pomiędzy jej członkami.
Podobnie powinno stać się z realizacją Twojego pomysłu. Zakładając, że Twoim pomysłem jest stworzenie nowego komunikatora dla przedsiębiorców, nie powinieneś zaczynać jego realizacji od zarządzania listą dostawców firmy, gdy kluczowa funkcjonalność – moduł komunikacji – nie została nawet ruszona.
Dlaczego MVP?
Przygotowanie MVP sprawdza się z kilku kluczowych powodów:
- Przygotowując minimalnie działający produkt, możemy względnie szybko wprowadzić go na rynek, weryfikując tym samym słuszność obranej przez nas drogi
- MVP to redukcja kosztów. Ograniczając się do kluczowych funkcjonalności, nie skupiamy się nad implementacją dodatkowych modułów, przez co pracochłonność jest dużo niższa.
- Wprowadzony na rynek produkt daje możliwość uzyskania realnej opinii na jego temat, co automatycznie pozwala określić, nad czym w kolejnych iteracjach powinniśmy się skupić podczas jego rozwoju
W naszym odczuciu, połączenie MVP i metodyki agile pozwala na osiąganie bardzo satysfakcjonujących rezultatów. Z jednej strony redukujemy koszty Klienta, z drugiej jesteśmy w stanie na bieżąco reagować i wprowadzać nowe, kluczowe z punktu widzenia użytkownika, funkcje.
Jeśli chcesz porozmawiać z nami na temat swojego pomysłu, napisz do nas lub zadzwoń. Stwórzmy razem coś wielkiego.