Płatności
Płatności w sklepie internetowym są niezwykle istotnym modułem panelu administracyjnego. To w tym miejscu administratorzy mają możliwość włączania i wyłączania konkretnych sposobów opłacania zamówień. Jest to o tyle istotne, że w każdym kraju istnieją nawyki, które decydują o popularności (lub braku) konkretnych metod płatności. Oznacza to, że gdy np. w Polsce jednym z najpopularniejszych sposobów płatności jest Blik, w innych krajach jest on niemal niezauważalny (przynajmniej w chwili, gdy tworzony jest ten tekst).
W sklepach internetowych istnieje bardzo szeroki wachlarz metod płatności. Są to m.in:
- płatność przy odbiorze
- przelew tradycyjny
- przelew online
- płatność kartą kredytową
- blik
- płatności ratalne
- płatności leasingowe
Przesyłki i dostawy
Podobnie, jak w przypadku płatności, moduł przesyłek i dostaw to kluczowy element, składający się na profesjonalny sklep internetowy. I tak, jak niezwykle istotny jest wybór odpowiednich metod płatności dla poszczególnych krajów, również w przypadku metod wysyłki należy skupić się na wyborze tych najpopularniejszych w kraju, do którego sprzedajemy swój asortyment. I tak: paczkomaty z pewnością zaoferujemy głównie w Polsce, podczas gdy w innych krajach skupimy się głównie na narodowych przewoźnikach lub kurierach.
Profesjonalny sklep internetowy powinien oferować dodatkowe mechanizmy związane z wybranym w zamówieniu rodzajem przesyłki: generowanie listów przewozowych, automatyczne zamawianie kurierów czy aktualizacje statusów dostaw.
Klienci
Ta część panelu administracyjnego pozwala obsłudze sklepu weryfikować i aktualizować dane klientów. Ponadto moduł ten umożliwia podgląd i analizę historii zakupów, aby móc jeszcze precyzyjniej oferować asortyment, którego szukają klienci.
Marketing
Nawet najlepszy sklep, posiadający unikatowe produkty, nie rozwinie pełni swojego potencjału sprzedażowego bez marketingu. W panelu administracyjnym profesjonalnego sklepu internetowego obowiązkowym miejscem, do którego zagląda obsługa sklepu, jest moduł marketingu.
Zarządzanie promocjami czasowymi, kodami rabatowymi (stałymi lub okresowymi) to tylko nieliczne przykłady akcji promocyjnych, które możesz uruchomić z poziomu panelu administracyjnego. W połączeniu z raportami zamówień, możesz tworzyć pełną analitykę, umożliwiającą sprawdzanie, które rodzaje akcji są skuteczne, a które mniej.
Konfiguracja sklepu
Nawet najlepszy sklep internetowy, bez możliwości wprowadzania zmian konfiguracyjnych, prędzej czy później będzie wymagał zmian. Możliwość dodania kolejnych kanałów sprzedaży (osobny asortyment dla zakupów przez aplikację mobilna, a inny dla użytkowników web), walut czy języków - to tylko niektóre z wyzwań, z którymi będzie mierzył się Twój biznes w miarę jego rozwoju.
Możliwość zarządzania obsługą sklepu (administratorami), ustawienia podatków dla poszczególnych krajów czy stref czy w końcu możliwość włączenia globalnych notyfikacji dla klientów - to najczęstsze funkcje, z wdrożeniem których zgłaszają się do nas klienci.