Jakie rodzaje stron internetowych dostępne są na rynku?

Jakie rodzaje stron internetowych dostępne są na rynku?

Przy wyborze strony internetowej warto zastanowić się, jakie są rodzaje stron dostępnych na rynku. Warto też przeanalizować, która z nich najlepiej spełni nasze potrzeby.

Strony www typu Landing Page

Uruchamiasz kampanię promocyjną dla konkretnych grup docelowych? Startujesz z nowym produktem lub usługą w Lublinie i chcesz zweryfikować ile osób będzie zainteresowanych? Ten rodzaj strony internetowej służy właśnie takim celom!
Landingi są specjalnymi stronami, na które trafiają potencjalni przyszli użytkownicy Twojego nowego produktu. To na nie najczęściej kierowany jest ruch z akcji marketingowych. 

Strony landingowe charakteryzują się sporą liczbą sekcji Call To Action (wezwań do działania) oraz dużym naciskiem na prezentację atutów produktów.

Każdy wdrażany przez nas landing jest w pełni edytowalny. Oznacza to, że w dowolnym momencie będziesz miał/-a możliwość zmiany treści, danych kontaktowych, mediów czy wzbogacenia strony www o kolejne podstrony.

Informacyjne i wizytówkowe strony www

Jeśli prowadzisz małą firmę, np. prowadzisz salę zabaw dla dzieci w Lublinie, zapewne chcesz pokazać światu, jak działacie, jak wygląda Twój lokal oraz jak dotrzeć do Twojej firmy. Wizytówkowe strony internetowe są doskonałym sposobem na prezentację takich informacji.

W ramach takiego projektu Klient najczęściej decyduje się na stworzenie kilku podstawowych podstron, formularza kontaktowego, galerii zdjęć i mapy lokalizacji. Strona internetowa ma tutaj już swoją strukturę, można wyodrębnić kilka adresów URL, gdzie każda może zawierać niezależną treść edytowalną z poziomu systemu zarządzania treścią (CMS).

W przypadku tego typu stron internetowych dodatkowymi funkcjami często są sekcje materiałów do pobrania czy kalendaria wydarzeń. Dla tego typu modułów dobrym pomysłem często okazuje się zarządzanie eventami w oddzielnej zakładce panelu administracyjnego. Wtedy jednak strona internetowa staje się powoli już zalążkiem strony korporacyjnej.

Blogi i strony www marek osobistych

Nawet najładniejsza strona internetowa, bez odwiedzających ją użytkowników, nie jest wiele warta. Prowadzenie strony internetowej w branżach o dużej liczbie konkurentów jest procesem - tak, aby nieustannie wzmacniać widoczność serwisu w wynikach popularnych wyszukiwarek. Dlatego też decydując się na stworzenie strony internetowej dla firmy z Lublina, warto zastanowić się także o jednoczesnym uruchomieniu modułu blogowego, by od samego początku być postrzeganym jako eksperci w branży.

Ten rodzaj strony internetowej jest zazwyczaj dość rozbudowany jeśli chodzi o warstwę treści. Odznacza się dużą ilością informacji o autorze bloga, a także posiada oddzielne wpisy / treści wideo, najczęściej uporządkowane według oddzielnych kategorii czy tagów.

Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla Klientów, które chcą wykreować swój wizerunek jako autorytetu w danej branży a mieć możliwość szybkiej prezentacji swoich osiągnięć czy realizacji.

Korporacyjne strony internetowe

Jeśli wizytówkowa strona internetowa przestaje spełniać Twoje wymagania (bo na przykład prowadzisz firmę budowlaną, stworzyłeś stronę www dla mieszkańców Twojego osiedla w Lublinie i brakuje Ci miejsca, gdzie możesz udostępniać im informacje i dokumenty online), rozważ przygotowanie korporacyjnej strony internetowej.

Strony tego typu są jednymi z najbardziej rozbudowanych wersji stron internetowych. Na stronach tego typu często pojawia się dość złożona struktura podstron, specjalne strefy klienta z dostępem do materiałów dla klientów, oddzielne moduły rekrutacyjne, materiały do pobrania i formularze dedykowane dla oddziałów i wiele innych elementów. Jeśli więc zależy Ci na automatyzacji obsługi klienta czy optymalizacji procesów, strony internetowe tego typu są odpowiedzią na Twoje potrzeby, niezależnie od branży.

Serwisy korporacyjne przygotowujemy tak, by były reponsywne i gotowe na ekspansję Twojej firmy na rynki zagraniczne. Oznacza to, że w dowolnym momencie możemy bezproblemowo aktywować kolejne wersje językowe, umożliwiając Ci poszerzenie grupy docelowej o kolejne rynki. Nie zapominamy także o optymalizacji pod SEO - w końcu widoczność Twojego serwisu jest kluczem sukcesu w Internecie.

Dedykowane aplikacje internetowe

Ten konkretny produkt cyfrowy dość często nie ma wiele wspólnego z tradycyjną stroną internetową. O ile zazwyczaj w rozwiązaniach tego typu istnieją podstrony znane ze stron wizytówkowych czy korporacyjnych, to zdecydowaną większość stanowią niestandardowe moduły, nieobecne na “zwykłych” stronach internetowych. 

Dedykowane aplikacje internetowe, oprócz warstwy informacyjnej, oferują także dodatkowe integracje z zewnętrznymi narzędziami a także dokładnie odwzorowują procesy zachodzące w firmie. Dlatego też wymagają zupełnie innego podejścia niż wszystkie opisane wcześniej strony internetowe - głównie dlatego, że ich zadaniem jest wierne odwzorowanie działań firm w świecie offline na świat wirtualny. To właśnie dlatego projekty tego typu realizowane są iteracyjnie, w określonych cyklach (np. co 2 tygodnie) tak, by po każdym etapie móc zaplanować kolejny. Dzięki temu zmiany w procesach w Twojej firmie mogą być płynnie przekładane na to, jak działacie w Internecie.

Sklepy internetowe (e-commerce)

Podobnie jak w przypadku dedykowanych aplikacji, nie jest to standardowy rodzaj strony internetowej. Jej głównym zadaniem jest sprzedaż produktów – fizycznych lub cyfrowych.

Przeniesienie sprzedaży do internetu poprzez wdrożenie rozwiązań e-commerce niesie za sobą szereg korzyści: automatyzację procesu sprzedaży, redukcję kosztów, działanie 24h na dobę. Dzięki rozmaitym integracjom, możesz zaoferować swoje usługi w zewnętrznych serwisach aukcyjnych, porównywarkach i portalach ogłoszeniowych. Wszystko to w wygodnej formie - online - poprzez kilka kliknięć.

Sklepy internetowe wyróżniają się przede wszystkim bardzo rozbudowanym zapleczem i licznymi integracjami zewnętrznymi – z usługami kurierskimi, płatniczymi czy systemami magazynowymi. Dzięki naszemu doświadczeniu masz gwarancję, że opracowane przez nas sklepy będą intuicyjne, szybkie i niezawodne.

MVP (Minimum Viable Product)

Załóżmy, że planujesz uruchomienie nowego startupu IT w Lublinie (lub dowolnym innym mieście). Chcesz bardzo szybko zweryfikować swój pomysł ale nie masz w pełni dopiętego budżetu na wszystkie zaplanowane funkcje. Co robić? Czekać i zbierać fundusze?

Tworząc nowy startup internetowy, głównym zadaniem twórcy jest jak najwcześniejsze zweryfikowanie słuszności pomysłu. Dlatego też często osobie, która chce nam powierzyć realizację przedsięwzięcia proponujemy wystartowanie z wersją MVP produktu – czyli stroną internetową/aplikacją dedykowaną o minimalnym zestawie cech kluczowych dla jego kontrahentów tak, aby serwis spełniał swoje zadanie i jednocześnie pomógł zweryfikować słuszność realizacji pomysłu.

Tworząc MVP, skupiamy się na dostarczeniu tylko takich funkcji, które są niezbędne do zaspokojenia konkretnych potrzeb Twojej grupy docelowej. Jeśli pomysł chwyci, prace możemy przekuć w dalsze tworzenie pełnoprawnej aplikacji dedykowanej. Jeśli nie, wówczas koszt przygotowania wersji MVP jest zauważalnie mniejszy niż w przypadku stworzenia pełnoprawnej aplikacji i rozpoczęcia promocji.

Udostępnij

Zarezerwuj spotkanie icon Zarezerwuj spotkanie