Profesjonalny projekt logo wykorzystują firmy, których celem jest zaistnienie i wyróżnienie się na tle konkurencji. Decydując się na projekt logo firmy właśnie w naszej agencji marketingowej z Lublina masz gwarancję, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna a Twój wizerunek nabierze spójności w przekazie. Decydując się na nasze usługi otrzymujesz projekt logo przygotowany w postaci wektorów (wybór jednej z trzech opcji), pełnię praw autorskich oraz, opcjonalnie, księgę znaku.
Co to jest logo i na czym polega projektowanie logo?
Logo to element brandingu, unikalny znak graficzny, który wchodzi w skład identyfikacji wizualnej firmy lub innej organizacji. Wygląd projektowanego logo jest niejako odzwierciedleniem charakterystyki brandu, który reprezentuje. Projekty logo marki mogą być zróżnicowane tak bardzo, jak różne są grupy docelowe, do których firmy chcą docierać. Skuteczne logo staje się głównym narzędziem marketingowym używanym w komunikacji z potencjalnymi odbiorcami. Projekt logo dopasowany do wizerunku firmy wzmacnia zaufanie, a nierzadko też wywołuje pozytywne emocje.
Dzięki projektowi logo możliwe jest wyróżnienie wizualne swojej firmy. Można także zdecydować się na unikalny projekt logo produktu lub usługi - decyzja zależna jest często od tego, czy dany projekt powinien "żyć swoim życiem" czy może ma być elementem większej grupy produktowej.
Dołącz do grona zadowolonych firm.
Z jakich elementów składa się projekt logo firmy?
Powszechnie, bardzo często słowa "logo" i "logotyp" są ze sobą używane zamiennie. W rzeczywistości jednak oba te pojęcia są ze sobą blisko powiązane, choć nie są tym samym.
"Logo" składa się bowiem z sygnetu (znaku firmowego), czyli graficznej reprezentacji, a także z logotypu czyli nazwy firmy. Opcjonalnie także zdarza się, że do logo dołączany jest tak zwany tagline, czyli podpis (np. hasło "just do it" w logo Nike). Dlatego też logotyp sam w sobie jest tylko elementem literniczym logo.
Często spotykane jest logo zbudowane jedynie z sygnetu lub logotypu. Dzieje się tak jednak głównie w przypadku firm o sporej rozpoznawalności i ugruntowanym wizerunku w porównaniu do konkurencji.
Gdzie wykorzystywane jest logo?
Dobry projekt logo charakteryzuje się uniwersalnością jego użycia. Dzięki temu, że łatwo zapada on w pamięć możemy go wykorzystywać w przeróżne sposoby. Poniżej zaprezentowaliśmy najczęstsze zastosowanie logo w praktyce.
Projekty graficzne zgodne z identyfikacją wizualną
Stworzenie projektu logo bardzo często stanowi jedynie zalążek prac nad marketingiem firmy. Jest to swego rodzaju myśl przewodnia, wedle której realizowane są kolejne działania. Małe firmy decydują się w kolejnych krokach na projekt wizytówki, projekt papieru firmowego czy ulotek. Potencjał dopracowanego projektu logo jest jednak znacznie większy i może trafiać na wszelkiego rodzaju reklamy typu ATL. Może także trafiać do cyfrowego świata...
Strony internetowe
Skuteczny projekt logo powinien zostać stworzony o jego wszechstronnym zastosowaniu by zmaksymalizować szansę utrwalenia wizerunku firmy w świadomości potencjalnych klientów. Co to oznacza? Dokładnie tyle, że niezależnie od nośnika, na jaki zostanie naniesiony, powinien spełniać swoją funkcję i jednoznacznie wiązać nośnik z marką.
Dlatego też projekt logo wykonuje się w kilku wersjach, które charakteryzują unikalne właściwości, jak np. liczba kolorów, przezroczystość itp.
Projekty przeznaczone do reklamy w świecie cyfrowym często wykorzystywane są przy tworzeniu stron internetowych. Zdarza się, że projekt znaku graficznego umieszcza się na ilustracjach w postaci znaku wodnego. Firma ma wówczas pewność, że gdy jego materiały graficzne zostaną zaindeksowane z wykorzystaniem serwisu google lub innej wyszukiwarce, mogą zostać wykorzystane przez innych użytkowników ale z jasnym zaznaczeniem ich właściciela.
Jak przebiega proces tworzenia logo
W Mits, zawsze realizujemy projekty logo według ściśle określonego procesu. Dzięki temu, mamy pewność, że właściwy projekt logo spełni oczekiwania Zamawiającego. Poniżej opisujemy oferowaną przez nas usługę projektowania logo.
- Briefing
Chcąc lepiej dopasować się do oczekiwań klienta, zadajemy szereg pytań związanych z marką. Proces ten prowadzimy mailowo lub podczas spotkania - w zależności od preferencji zleceniodawcy. Często zdarza się, że firma ma swój pomysł na sposób komunikacji. Naszym celem jest nadać tej komunikacji odpowiedni charakter. O tym, jakie pytania pojawiają się najczęściej na etapie briefingu, znajdziesz kilka słów na naszym blogu już wkrótce.
- Analiza konkurencji i zbieranie inspiracji
Na tym etapie wykonujemy research aby znaleźć możliwie wiele inspiracji. Sprawdzamy także, w jaki sposób prezentuje się konkurencja marki oraz jakie czynniki sprawią że stworzymy unikalny projekt graficzny, różny od niezliczonej ilości projektów logo należących do innych firm.
- Tworzenie moodboardów
Znając już główne cechy, jakimi powinna charakteryzować się marka, tworzymy moodboardy - tablice inspiracji, które wskazują kierunek prac. Na moodboardach grupujemy zdjęcia w podobnym klimacie, kolorystyce. Następnie propozycje te przedstawiamy klientowi aby ten wskazał nam kierunek, w którym idziemy.
- Tworzenie szkiców
Gdy poznamy już oczekiwania klienta w zakresie wymaganych odczuć towarzyszących logo, przystępujemy do jego szkicowania. Najcześciej dzieje się tak, że na tym etapie powstaje dziesiątki projektów logo - od logo firmy całkowicie nietrafionych, po te całkiem ciekawe oraz takie, które w naszym odczuciu trafiają idealnie w nakreślony cel. Ostatecznie, decydujemy się na wybór kilku propozycji, które następnie przekształcamy w wersję cyfrową.
- Wektoryzacja logo
Pracę nad wektoryzacją logo rozpoczynamy od naniesienia skanu szkiców do Illustratora. Dopiero podczas prac w oparciu o nie stwierdzamy, czy prace te nadadzą się do jako docelowe propozycje.
A dlaczego dokonujemy wektoryzacji logo? Dzieje się tak, ponieważ projekt powinien być możliwy do dowolnego skalowania - zarówno w zastosowaniach na małych materiałach (np. w projekt wizytówki dwustronnej), jak i na olbrzymich billboardach. Dodatkowo, zastosowanie wektora na w procesie tworzenia stron internetowych gwarantuje lepszą optymalizację grafiki.
- Weryfikacja unikalności gotowych projektów logo
Jeszcze przed zaprezentowaniem efektów prac sprawdzamy, czy stworzone przez nas propozycje, choćby przypadkiem, nie przypominają już istniejących, realnych projektów. Często zdarza się przecież, że myśląc o zobrazowaniu miłości, użyjemy serca, a mówiąc o cieple, przyjdzie nam do głowy słońce. Podobnie bywa z markami, ich nazwami i skojarzeniami z tym związanymi.
- Przygotowanie prezentacji projektu logotypu w trzech wersjach
Na tym etapie trzy wybrane logo zostają zaprezentowane w różnych wariantach: na białym tle, na kolorowym tle, w pionie lub poziomie. Efekty jednak najczęściej prezentujemy w jednej wersji oraz w wersji z przykładowym zastosowaniem.
- Weryfikacja przez Klienta
Ocena realizacji projektu polega na wyborze jednej z trzech zaproponowanych wersji. Każdorazowo opisujemy projekty dodając, jaka idea stała za każdą z wersji. Wskazujemy także dość otwarcie nasz punkt widzenia.
- Poprawki wybranego projektu logo
Zdajemy sobie sprawę z tego, że nawet najbardziej nieszablonowy projekt logo może wymagać poprawek tak, by w pełni sprostać oczekiwaniom klienta. Dlatego właśnie przewidujemy 3 rundy korekt projektu logo.
- Księga znaku
W zależności od przeznaczonego na projekt budżetu, projekt kończymy na etapie samego logo w kilku wariantach kolorystycznych lub tworzymy bardziej lub mniej rozbudowaną księgę znaku. Zawieramy w niej informację o typografii i zastosowaniu znaku na różnych nośnikach.
- Przekazanie praw autorskich do logo oraz niezbędnych plików
Po zakończeniu realizacji klient, oprócz księgi znaku (opcjonalnie) otrzymuje pliki wyjściowe z logotypami w różnej kolorystyce w wersjach rastrowych i wektorowych. O tym, jakie pliki przekazujemy Klientom, stworzymy odrębny wpis na blogu.
Niezależnie od tego, Klientowi na stworzony projekt przekazujemy prawa autorskie, umożliwiające wykorzystanie logo w dowolnym zakresie.
Nowe logo czy jego lifting?
W przypadku istniejących wiele lat na rynku firm, proces odświeżenia wizerunku często uważany jest za ryzykowny. Przywiązanie właścicieli i kontrahentów skutecznie może odwieść od takiej inicjatywy nawet pomimo tego, że sygnet czy całe logo wygląda już na nieco przestarzałe. Warto jednak pamiętać, że nawet ponadczasowe projekty logo największych firm poddawane są liftingowi. Redesign logo firmy często jest złożonym procesem, który wymaga odświeżenia jednocześnie wszystkich dotychczas stworzonych materiałów promocyjnych. Wierzymy jednak, że bazując na naszych umiejętnościach i doświadczeniu, jesteśmy w stanie sprostać temu wyzwaniu.
Ile kosztuje stworzenie projektu logotypu?
Przemyślany projekt logotypu to motyw przewodni wszystkich działań marketingowych firmy. Dlatego też ważne jest, by zastanowić się nad tym, w jakich warunkach będzie ono stosowane, a gdzie z kolei jego zastosowanie będzie sprzeczne z wizerunkiem brandu.
Dlatego też, aby ułatwić Ci podjęcie decyzji, zdecydowaliśmy się na przygotowanie pakietów uzupełnionych o księgi znaków w różnym zakresie. Jeśli nie masz pewności, która opcja będzie dla Ciebie najlepsza, skontaktuj się z nami.
Projekt logotypu + Mini Księga Znaku
Rozwiązanie dla tych, którzy potrzebują wyróżniającego się logotypu i podstawowych przypadków uzycia
Projekt logotypu:
- Logotyp rastrowy
- Logotyp wektorowy
- Projekt logotypu w kolorystyce CMYK (druk) i RGB (web)
Księga znaku w wersji Mini:
- Skrócony opis w formie plakatu
- Zastosowanie kolorystyczne
- Font i jego zastosowanie
- Opis koncepcji projektu
Projekt logotypu + Standardowa Księga Znaku
Propozycja dla firm, które potrzebują ściśle określonych wytycznych w zakresie stosowania logotypu w wersji cyfrowej i drukowanej.
Projekt logotypu:
- Logotypy rastrowe
- Logotypy wektorowe
- Wersje alternatywne
- Wersja monochromatyczna
- Projekt logotypu w kolorystyce CMYK (druk) i RGB (web)
Księga znaku w wersji Mini:
- Wstęp
- Zastosowanie logotypów
- Minimalna wielkość
- Pole ochronne
- Fonty i ich zastosowanie
- Nieprawidłowe zastosowanie
- Kontakt
Projekt logotypu + Księga Znaku Premium + podstawowe elementy SIW
Kompleksowa propozycja dla marek potrzebujących profesjonalnego wizerunku w Internecie i na rynkach tradycyjnych
Projekt logotypu:
- Logotypy rastrowe
- Logotypy wektorowe
- Wersje alternatywne
- Wersja monochromatyczna
- Projekt logotypu w kolorystyce CMYK (druk) i RGB (web)
Księga znaku w wersji Mini:
- Wstęp
- Budowa znaku
- Zastosowanie logotypów
- Minimalna wielkość
- Pole ochronne
- Kolory korporacyjne
- Użycie na różnych tłach
- Fonty i ich zastosowanie
- Nieprawidłowe zastosowanie
- Kontakt
Podstawowe elementy Systemu identyfikacji wizualnej
- Wizytówka
- Papier firmowy
- Koperty DL
- Tło, grafika profilowa i wzór posta graficznego na social media
- Notes A5 (okładka + środek)
- Stopka maila