Case study

Dedykowany serwis e-commerce i aplikacja mobilna Labilab

Potrzeba

Labilab to firma poligraficzna, działająca w obszarze druku offsetowego, cyfrowego oraz ploterowego. Marka, posiadając unikalne w skali kraju maszyny drukarskie, zdecydowała się poszerzyć swój asortyment o personalizowane produkty. Oprócz standardowych materiałów drukowanych takich jak ulotki, foldery czy teczki, Labilab chciał także wkroczyć na rynek klienta detalicznego, poszerzając ofertę o fotoksiążki, albumy i inne personalizowane produkty. W chwili nawiązania współpracy, firma posiadała stronę internetową oraz aplikację mobilną. Nie spełniały one jednak celów stawianych przez właścicieli spółki.

Cele projektu

Najważniejszym celem stawianym przez Labilab było uproszczenie obsługi zamówień albumów i fotoksiążek w ciągu 3 miesięcy - Klient chciał mieć działający produkt w okresie przedświątecznym. Dotychczasowe rozwiązania nie były stabilne, a sposób ich obsługi odbiegał od standardów przyjętych w rozwiązaniach e-commerce. W trakcie warsztatów ustaliliśmy, że kluczowe będzie przeorganizowanie panelu administracyjnego, upraszczając tym samym procedurę zamówień i skracając czas potrzebny na jego realizację. Dodatkowo, jako dodatkowy cel wyznaczono możliwość nawiązywania współpracy z influencerami, których zadaniem byłaby promocja marki w Internecie. Z naszego punktu widzenia ważne było także znacząco poprawić design serwisu, ponieważ poprzednia wersja opierała się o komponenty bootstrap 3 i przez to współczynnik odrzuceń był bardzo wysoki.

Product Design

  • Redesign aplikacji e-commerce
  • Animacja wideo - samouczek

Strony internetowe

  • Dedykowana aplikacja e-commerce
  • Zarządzanie użytkownikami i produktami
  • Raporty i statystyki
  • Moduł strefy klienta
  • Platforma lojalnościowa

Aplikacje mobilne

  • Hybrydowa aplikacja dostępna na Androida i iOS

Rozwiązania e-commerce

Po przeanalizowaniu istniejącego rozwiązania, określiliśmy główne zadania do zrealizowania w pierwszych trzech miesiącach prowadzenia projektu. Zdecydowaliśmy, że kluczowe będzie zaprojektowanie nowego designu strony oraz przepisanie wszystkich

komponentów na nowo tak, aby możliwa była automatyczna realizacja obsługi zamówień po stronie administracyjnej. Wyzwanie, choć nie było proste, udało się zrealizować a potencjalny klient miał możliwość zamawiania produktów już pod koniec listopada.

Aplikacja mobilna

Po dopracowaniu wersji webowej, w styczniu 2020 przyszedł czas na wdrożenie aplikacji mobilnych pod iOS oraz Android. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie narzędzi hybrydowych ze względu na krótkie terminy przeznaczone

na development oraz potrzebę uruchomienia w pełni działających aplikacji. Po zakończeniu tego etapu, po dzień dzisiejszy realizowana jest obsługa supportowa, w ramach której stale dopisujemy nowe funkcjonalności.

Kluczowe funkcje i moduły

W ramach realizacji przygotowaliśmy szereg dedykowanych modułów z wykorzystaniem języków PHP (Symfony), JS (Vue), Kotlin i Swift, wśród których znalazły się:

Moduł zarządzania produktami fotograficznymi, uploadu zdjęć i zaawansowanego kadrowania.

Administrator ma możliwość definiowania swoich własnych grup produktowych oraz produktów do nich przypisanych. Po stronie użytkownika, możliwe jest stworzenie fotoproduktu poprzez zbiorczy upload zdjęć, możliwość wyboru zdjęć z albumów w social media (FB i Instagram), zaawansowane kadrowanie oraz zamówienie przygotowanego produktu. Oczywiście, możliwe jest opłacenie produktu zarówno poprzez przelew online jak i tradycyjny.
Prev
Next
Moduł zarządzania produktami fotograficznymi, uploadu zdjęć i zaawansowanego kadrowania.

Moduł zarządzania użytkownikami

Administrator ma możliwość pełnego zarządzania użytkownikami podzielonymi na konkretne role. W ramach modułu możliwa jest weryfikacja umów generowanych elektronicznie, podglad z obrotów wygenerowanych przez klientów, historia zamówień czy tabela prowizji dla handlowców.
Prev
Next
Moduł zarządzania użytkownikami

Moduł strefy Klienta

W ramach tego modułu przygotowana została rejestracja oraz logowanie, dzięki którym użytkownik może otrzymać potencjalnie zniżki lojalnościowe a także podejrzeć historię swoich zamówień.
Prev
Next
Moduł strefy Klienta

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna posiada dokładnie te same funkcjonalności, w które wyposażona jest wersja web. Dostępna jest zarówno na smartfony wyposażone w system iOS jak i Android.
Prev
Next
Aplikacja mobilna

Potrzebujesz aplikacji e-commerce lub aplikacji mobilnej?

Jeśli spodobał Ci się sposób, w jaki pracujemy, daj nam znać! Z przyjemnością przygotujemy darmową wycenę, którą otrzymasz w ciągu 2 dni roboczych.

Zarezerwuj spotkanie icon Zarezerwuj spotkanie