Właśnie zakończył się etap wdrożenia serwisu www. Strona internetowa zrobiona! Sklep przygotowany do sprzedaży! Sukces sprzedażowy puka do drzwi! Czy aby na pewno?
Pomimo tego, że strona www została przygotowana i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda w porządku, wyszukiwarki internetowe nie patrzą na nią łaskawym okiem. Mijają dni, później tygodnie i miesiące a ruch na stronie nadal znikomy. Serwis “nie sprzedaje” mimo, że jest naprawdę efektowny. Dlaczego tak się dzieje?
Niejednokrotnie spotkaliśmy się z sytuacją, gdy zgłaszał się do nas klient właśnie z takimi doświadczeniami jak opisane wyżej. Dlaczego tak się działo? Setki firm zajmujących się tworzeniem stron, ogranicza się do “wyklikiwania” ich przez gotowe kreatory. Taka strona, pomimo nierzadko ładnego layoutu, jest bardzo mało wydajna. Obecne algorytmy wyszukiwarek (wśród których prym wiedzie Google), oprócz samych słów kluczowych na stronie, bierze pod uwagę kwestię wydajności oraz szereg innych czynników. W zespole Mits wiemy, że optymalizacja serwisu po zakończonym etapie wdrożenia (a najlepiej w jego trakcie), jest nie mniej istotna niż sam proces implementacji serwisu. Odpowiednia struktura kodu, precyzyjnie dobrane tagi html, w końcu konfiguracja serwera oraz instrukcji dla robotów – to tylko nieliczne spośród olbrzymiej liczby zadań do wykonania w trakcie pozycjonowania strony.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że Klient jako potencjalny użytkownik serwisu i osoba odpowiedzialna za treści na nim zawarte, nie chce sobie zaprzątać głowy wszystkimi zagadnieniami z tym związanymi. Dlatego też, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, przygotowujemy narzędzia do automatycznej optymalizacji plików graficznych, automatycznie generujemy niezbędne atrybuty w tagach, zabezpieczamy serwisy odpowiednimi certyfikatami bezpieczeństwa. Pamiętamy o wszystkim, o czym powinien pamiętać właściciel strony. Doradzamy dobór odpowiednich fraz oraz wskazujemy te, które nie są oczywiste a które mogą przynieść wspaniałe korzyści.
Aby zagwarantować najlepsze efekty, współpracujemy z najlepszymi copyrighterami. Wiemy, że w dzisiejszych czasach Google kluczowy nacisk kładzie na unikalną i jakościową treść, dlatego oprócz samego procesu wdrożenia oferujemy tworzenie treści, prowadzenie kanałów social media oraz kampanie reklamowe. Wierzymy, że kombinacja wszystkich tych narzędzi potrafi skutecznie wspomóc firmy w realizacji postawionych przez nie celów.
Optymalizacja pod kątem użytkownika, mająca na celu zwiększenie widoczności
Pod pojęciem optymalizacji pod wyszukiwarki stoi szereg czynności, które wspólnie mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej, sklepu e-commerce czy aplikacji dedykowanej w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek (przede wszystkim Google). Działania te można podzielić na działania on-site (w ramach strony) - techniczne i contentowe, oraz na działania off-site, obejmujące działania otoczenie serwisu internetowego.
Optymalizacja techniczna
Działania w ramach SEO serwisu internetowego krążą wokół optymalizacji serwerowej i wdrożeniowej. Mają one na celu maksymalizację wydajności serwisu. Google w swoich założeniach opiera się na badaniach, według których kluczowe dla użytkownika było pierwsze wrażenie dotyczące odwiedzanej strony. Dlatego też kluczowe czynniki optymalizacji technicznej to te, które wspierają użytkowników w ogólnym odbiorze serwisu oraz czynniki wspierające wyszukiwarki w procesie indeksowania zawartych na stronie treści.
Głównymi zadaniami, wchodzącymi w skład poprawy ogólnego odbioru serwisu w oczach użytkowników są:
- przyspieszenie ładowania się strony poprzez:
- włączenie kompresji tekstu
- eliminację zasobów blokujących renderowanie strony (odłożenie wczytywania opcjonalnych skryptów na później, dopiero po wczytaniu kluczowej zawartości)
- eliminacja nieużywanego kodu JavaScript i CSS
- minifikacja JavaScript i CSS
- stosowanie zasad pamięci podręcznej dla zasobów statycznych (brak konieczności pobierania zasobów za każdym razem po wejściu na stronę)
- optymalizacja grafik (odpowiednie formaty nowej generacji i dostosowanie ich rozmiarów, aby nie pochłaniały one zbędnego transferu i nie zajmowały cennych milisekund)
- unikanie przesunięć układu strony (np. na skutek doładowywania grafik)
- stosowanie lazy-loadingu (wczytywania zasobów dopieró wtedy, gdy faktycznie są one widoczne na stronie)
Zadania ułatwiające wyszukiwarkom indeksowanie treści to:
- stosowanie odpowiednich nazw dla plików mediów wraz z opisywaniem ich atrybutami alt zwiększającymi dostępność dla osób z niepełnosprawnościami
- stosowanie struktury nagłówków h1-h6 na stronie aby zachować hierarchię wprowadzonych treści
- stosowanie tzw. microtagów umożliwiających dokładniejsze opisanie przez roboty Google zaindeksowanie strony
- stosowanie tagów og, umożliwiających lepszą prezentację treści udostępnianej strony w portalach społecznościowych
- zastosowanie atrybutów title dla linkowania
Optymalizacja on-site
Nawet najlepiej zoptymalizowana pod kątem wydajności strona będzie bezużyteczna, jeśli treści na niej zawarte nie będą wartościowe dla jej potencjalnych użytkowników. Google doskonale rozumie tę zasadę, nagradzając te serwisy, które posiadają rozbudowaną i oryginalną treść na swojej stronie.
Prócz tego, oprócz samych unikalnych treści, istotne z punktu widzenia optymalizacji jest takie ich przeredagowanie, aby odpowiadały wyszukiwanym przez potencjalnych odbiorców frazom.
Optymalizacja contentowa uwzględnia zatem:
- Analizę konkurencji w zakresie fraz kluczowych, opracowanie własnej strategii publikacji treści
- Opracowanie tekstów tak, aby nagłówki i treści zawierały odpowiednie słowa kluczowe, z odpowiednią gęstością ich występowania,
- Wzbogacenie treści o dodatkowe pliki mediów (grafiki, pliki video), nazwanych zgodnie z ustalonymi wytycznymi, w odpowiednim formacie
- Opracowanie mechanizmu linkowania wewnętrznego, ułatwiającego poruszanie się po poszczególnych stronach serwisu
Optymalizacja off-site / Pozyskiwanie linków zewnętrznych
Oprócz optymalizacji technicznej i contentowej kluczowe dla wzrostów pozycji w wyszukiwarkach jest pozyskiwanie linków (link-building) z zewnętrznych serwisów. Linki te powinny być obecnie możliwie spójne z tematyką naszej strony.
Popularne metody pozyskiwania linków zewnętrznych to:
- dodawanie linków stron do katalogów
- artykuły sponsorowane
- wpisy gościnne na zewnętrznych serwisach
- tworzenie wartościowych wpisów, które następnie są cytowane przez zewnętrzne serwisy (content marketing)
- linki z serwisów społecznościowych
Tworzenie wizytówek NAP
NAP to skrót od słów Name, Address, Phone, czyli podstawowych informacji o firmie. NAPy stosowane są głównie na potrzeby pozycjonowania lokalnego / lokalnego SEO.
Zadania towarzyszące tworzeniu wizytówek NAP to przede wszystkim publikacje wizytówek na innych portalach agregujących dane o firmach.
Audyty stron internetowych, aplikacji e-commerce i landing page'y
Strony internetowe powinny być cyklicznie poddawane audytom. Dzieje się tak, ponieważ nieustannie pojawiają się nowe technologie, które przesuwają granice tego, co można uznać za wzorcowe wdrożenie.
Dlatego też, biorąc pod uwage wytyczne Google i innych wyszukiwarek, stale sugerujemy dostosowywanie istniejących stron do ich wymogów tak, aby na skutek braku aktualizacji nie spaść z zajętych wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
W ramach audytów SEO:
- realizujemy analizę mapy strony i plików robots.txt
- weryfikujemy poprawność indeksowania stron
- weryfikujemy widoczność treści
- konfigurujemy metatagi
- analizujemy strukturę treści, szybkość działania strony, linki przychodzące i wychodzące,
- analizujemy rekomendacje pagespeed i google search console
- realizujemy prace serwerowe zwiększające wydajność serwisu
- porównujemy badany serwis z konkurencją
Napisz do nas i uzyskaj bezpłatną wycenę!